Rozšířená realita - testování

30.12.2017

Na vlastním (půjčeném) telefonu či tabletu si otestujte vám sympatickou aplikaci pracující s VR. Krátce ji popište, navrhněte její didaktické využití a zkuste zpracovat její jednoduchou SWOT analýzu.

Vybrala jsem si aplikaci SketchAR, která napomáhá v kreslení. Na papír A5/A4 si podle návodu nakreslíte 4 kolečka, které aplikace potřebuje zachytit, aby vám na papír mohla promítnout obrázek, který chcete kreslit. Poté stačí už jen koukat na vzor na displeji a jet tužkou po papíře. 

Aplikace by se dala skvěle využít ve výuce výtvarné výchovy. Žáci, kteří neumí moc kreslit, by se díky ní mohli výrazně zlepšit a kreslení by je mohlo začít více bavit. Sama kreslit moc neumím, takže mě tato aplikace velmi potěšila.

STRENGTHS 

  • jednoduché a intuitivní rozhraní
  • obsahuje základní tutoriál včetně podrobnějších video tutoriálů
  • vhodná pro všechny věkové skupiny (tipuji od 6 let až po důchodový věk)
  • poslední aktualizace proběhla 12. 10. 2017
  • je zdarma dostupná pro Android a iOS
  • možnost sdílení na sociálních sítích
  • možnost ukládání dat do galerie
  • aplikace si pamatuje, s jakými obrázky jsme v minulosti pracovali
  • velký výběr obrázků, které můžeme kreslit
  • funguje i offline (kromě sdílení na sociálních sítích)

WEAKNESSES

  • není kompatibilní se všemi zařízeními (až od Androidu verze 4.4 a výš, u iOS od 9.0 a výš)
  • občas se seká
  • je třeba nastavit si zařízení tak, aby se nehýbalo (stejně tak papír)
  • rozhraní je pouze v anglickém jazyce

OPPORTUNITIES

  • využití na ZŠ nebo SŠ ve výtvarné výchově
  • využití ve volném čase
  • propojení uživatelů skrze sdílení jejich tvorby
  • žáky to bude bavit, zlepší se jejich kreslení

THREATS

  • žáky (či další uživatele) to časem může přestat bavit
  • přechod uživatelů k jiné, lepší aplikaci
  • otázka vztahu kvality a ceny
  • malá propagace aplikace