Pedagogičtí avataři

30.12.2017

Zkuste si něco více přečíst o digitálních pedagogických avatarech (botech). Navrhněte k čemu byste ho využili v případě, že byste učili:
a) předmět Informace, komunikace, myšlení na KISKu nebo
b) předmět Digitální kompetence na KISKu nebo
c) chtěli naučit někoho základy tvorby infografiky v neformálním vzdělání.

PS: moc se omlovám za pozdní zadání úkolu. 

Co se týče předmětu Digitální kompetence, napadá mě hned několik využití avatara.

· Avatar by mohl zprostředkovávat studentům učivo formou přednášky nebo by mohl studentům ukazovat některé činnosti. (demonstrátor) Například:

  • Jak vytvořit inforgrafiku / myšlenkovou mapu / 3D model / cokoliv v konkrétním programu.
  • Jaké jsou základní komponenty počítače.
  • Ukázat rozdíly mezi různými operačními systémy.

· Avatar by studentům poskytoval studijní materiály. (informační zdroj)

  • Zároveň by mohl fungovat jako nápověda - odpovídal by na nejrůznější otázky studentů.
  • Avatar jako rozcestník - oznamoval by studentům, jaké téma se zrovna probírá, do kdy musí odevzdat úkol, kdy se píše test, kdy je zkouška.

· Avatar by testoval studenty. (tester)

· Avatar by mohl studenty motivovat a sledovat, co jim ne/jde nebo jestli nejsou nějak pozadu. Mohl by se jich také doptávat na to, co jim v kurzu chybí, jestli jsou s kurzem spokojení, jestli je pro ně látka srozumitelná apod. (motivátor, zpětná vazba od studentů)

· Avatar jako kamarád/spolužák - student by s avatarem mohl probírat zážitky z kurzu, mohli by si navzájem pomáhat, sdílet informace, zkušenosti, pocity. Otázkou je, do jaké míry by to bylo anonymní a jestli by se student nebál, že si jejich konverzaci přečte učitel. 

Komentáře:

M. Č.: Dobrý den, děkuji. Znáte nějaké reálné ukázky jednotlivých oblastí o kterých píšete? Třeba kdo něco takového již dělá? BTW otevíráte velice zajímavé téma - měl by to učitel číst? Proč? Jak?