Personal Learning Environment

08.10.2017

1. Projděte si kapitolu o osobním vzdělávacím prostředí v knize Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí (s. 12-19). 


2. Zamyslete se nad prvky (aplikace, sociální sítě, služby, lidé, atd.), které používáte pro vlastní vzdělávání. Pomoci vám může historie v prohlížeči, či monitor aktivity v počítači. 


3. Na základě konektivistického modelu Rity Kop vytvořte vizualizaci vlastního osobního vzdělávacího prostředí. Tzn. ke každé ze 4 fází přiřaďte stěžejní prvky, které v ní využíváte. Inspirovat se můžete staršími vizualizacemi PLE na wikispaces. Zpracování je na vás, ale doporučujeme upřednostnit myšlenkovou mapu před seznamem. 


4. K vaší vizualizaci připojte krátkou reflexi a možnosti zlepšení. Např. "osobně bojuji s fází sdílení, pomoci by mi mohlo například automatické tweetování mých článků nebo pevný čas určený pouze této činnosti".

Komentáře:

H. T.: Wow Eriko, je to skvělé! Vedle PLE se hovoří o PLN - personal learning network, což je tady jednoznačně vidět. Prvkům evidentně rozumíš jako propojené síti. Už se jen doptám, jak se Ti ve Tvém PLE učí/pracuje? Vnímáš někde potenciál pro zlepšení? Může Ti nějak pomoci kurz /my?

Děkuji za pochvaly, nečekala jsem je, protože moc aplikací nepoužívám. :) Potřebovala bych asi pomoct s time managementem. Zajímaly by mě i další aplikace a nástroje, které urychlí a zlepší práci. Teď mě přesně nenapadá, co bych potřebovala, ale asi jen tak něco pro inspiraci a pak bych si vybrala sama... Ze začátku jsem třeba nevěděla nic o myšlenkových mapách a dnes už je běžně používám a baví mě to. :) Hlavně Mindmeister je super, ale bohužel je jeho bezplatná verze omezená.